La Triatló de Banyoles comportarà algunes restriccions de trànsit aquest dissabte

Banyoles acull, aquest dissabte, la 33a edició del Triatló Olímpic de Catalunya, el més antic que se celebra ininterrompudament a l'Estat espanyol.

Com en la majoria de proves esportives, l'esdeveniment alterarà la mobilitat d'alguns vials de la zona nord de la capital del Pla de l'Estany. En primer lloc, la carretera C-150a quedarà tallada des de 2/4 d'11 i fins les 12 del migdia i de les 4 fins a 2/4 de 7 de la tarda en el tram que va des del Passeig de la Draga fins a la cruïlla de Lió. Al mateix temps, tampoc es podrà circular pel tram de la carretera de Figueres que transcorre entre Banyoles i Esponellà, que és per on passarà el segment ciclista, de les 4 fins a 2/4 de 7 de la tarda.

La celebració del triatló obligarà també a prohibir l'estacionament de les 8 del matí i fins les 8 del vespre al Passeig de la Draga, a una petita part del pàrquing de les pistes de tennis al Passeig Gaudí, al pàrquing de sauló de davant del Blauet i al pàrquing i a la zona pícnic del pavelló de la Draga.

En l'àmbit esportiu, un total de 451 triatletes s'han inscrit per participar a la prova. El primer segment, de 1500 metres de natació consistirà en un recorregut en forma rectangular, senyalitzat amb boies, a l'Estany de Banyoles.  Els 40 quilòmetres de ciclisme es farà per un itinerari que portarà els esportistes fins a Esponellà, des d'on faran mitja volta per tornar fins al Pavelló de la Draga, punt on giraran a la dreta per arribar fins a la cruïlla de Lió, abans d'arribar al mateix punt de sortida. Els 10 quilòmetres de cursa a peu seran dues voltes a un circuit al voltant de l'Estany i el mateix Parc de la Draga.