La 75a Travessia de l'Estany supera els 500 inscrits

A només 18 dies perquè els nedadors i nedadores es llencin a l'aigua, la 75a Travessia de l'Estany ha superat els 500 inscrits. La prova banyolina, una de les més representatives de la ciutat i considerada com la festa de la natació catalana, compleix enguany tres quarts de segle i la organització s'ha marcat el repte d'arribar als 2.500 participants per establir un nou rècord de la Travessia, sota el lema "Fem vessar l'Estany".

Malgrat que la xifra actual representa només el 20% d'aquesta fita cal tenir en compte que és habitual que la gran majoria d'esportistes que prenen part a la Travessia facin les seves inscripcions durant la setmana prèvia a la cita. Són diversos els clubs que s'apunten també a última hora i que, per tant, registren a tots els seus nedadors i nedadores de cop. Per tant, davant aquest possible repunt dels últims dies no deixa de ser un bon indicador que ja s'hagin inscrit 565 esportistes. En aquest sentit, han confirmat la seva presència uns 150 nedadors independents que no estan federats però també alguns clubs com el Vallirana, el Cambrils, el Sant Adrià, el Calella, el Sant Sadurní o el GEN Roses.

La 75a Travessia de l'Estany es celebrarà el diumenge 16 de setembre i, un any més, els nedadors hauran de cobrir els més de 2.000 metres que té l'Estany de Banyoles a la seva part més llarga. Enguany, més enllà de l'activitat esportiva hi hauran d'altres activitats per commemorar els 75 anys com ara un dinar popular i dues exposicions  on es podrà veure l'evolució d'aquesta tradicional prova de la natació catalana. També es publicarà, ja ben entrada la tardor, un llibre commemoratiu amb fotografies antigues, cartells, medalles i altres tipus de material publicitari que s'ha editat des de que el 1944 es va celebrar la primera edició.

La 75a Travessia de l'Estany supera els 500 inscrits