Pompeu Fabra centra l'exposició d'estiu de la Biblioteca de Banyoles

Paraules tan comunes i amb una càrrega sentimental tan elevada com "amor" i "felicitat" però també d'altres menys utilitzades com ara "atzucac" o "escorniflar" són alguns dels mots que es poden veure a l'exposició que acull durant el mes d'agost la Biblioteca Comarcal de Banyoles.

La mostra té com a fil conductor la figura de Pompeu Fabra i forma part de les moltes activitats que durant aquest 2018 s'han fet arreu del territori català per commemorar els 150 anys del naixement del filòleg i el centenari de la publicació de la gramàtica catalana.  En aquest sentit, un muntatge situat a l'entrada i elaborat per l'alumna de pràctiques d'estada de l'Institut Josep Brugulat, Imma Pujol, dóna la benvinguda als usuaris de l'equipament. En ells s'hi recullen diversos textos i fotografies que fan referència tant a la vida de Pompeu Fabra com a la seva obra. A la part inferior s'hi exposa una selecció de llibres que tenen relació amb el filòleg i amb la gramàtica catalana.

La segona part de l'exposició la conforma la mostra titulada "La meva paraula preferida en català" realitzada per membres del Casal Cívic de Banyoles i de la Biblioteca Comarcal del Pla de l'Estany. Tothom que ho desitgés ha pogut anotar la seva paraula preferida en llengua catalana en uns suports prèviament dissenyats per a l'ocasió. Els mots escollits, alguns d'ells acompanyats de fotografies il·lustratives, ja es van exposar a la primavera al Casal Cívic de Banyoles i ara arriben a la Biblioteca Comarcal de Banyoles. "Jou", "Esclops", "Xerrac", "Cor", "Xiuxiuejar", "Moixaina" o "Aixoplugar" en són alguns exemples.

Es podrà visitar fins el 31 d'agost. L'horari és de 4 a 8 de la tarda els dilluns i els dijous, de 2/4 d'11 del matí a 2 del migdia i de 4 a 8 de la tarda els dimarts i dimecres mentre que divendres només es pot visitar de 2/4 d'11 del matí a 2 del migdia.

Pompeu Fabra centra l'exposició d'estiu de la Biblioteca de Banyoles