"Vers al Bar", nou cicle de poesia de la Biblioteca de Banyoles

Un cicle de poesia serà la principal novetat per al proper curs a la Biblioteca Comarcal de Banyoles. L'equipament posarà en marxa aquesta proposta que, si bé té algunes similituds amb el club de lectura que ja s'està fent actualment, té un caràcter més informal i aposta clarament per la improvisació.

La proposta s'ha batejat amb el nom de "Vers al Bar" ja que les sessions es duran a terme l'últim dijous de cada mes a les 8 del vespre a l'Ateneu Bar de la Plaça Major de Banyoles. L'estrena del nou cicle de poesia serà el 27 de setembre i tindrà com a gran protagonista al professor, escriptor  i col·laborador de diversos mitjans de comunicació, Roc Casagran. En aquesta primera sessió llegirà poemes del seu últim llibre, "Direm nosaltres", en el qual l'essència del que som i del que serem es transforma en poesia essent capaç de moure i commoure amb la força de la paraula.

La segona sessió es farà el 25 d'octubre amb el poeta banyolí, científic i catedràtic de física ambiental a la Universitat de Girona, Jordi Colomer. Llegirà i parlarà de versos dels poetes que ell considera font d'inspiració: l'argentí Roberto Juarroz, el grec Odisseus Elitis i el català Salvador Espriu. Per últim, el 29 de novembre, el cicle de poesia tindrà com a convidat a Albert Pons, filòleg de literatura catalana, en una sessió que servirà per llegir i conversar sobre la seva proposta de poemes. Hi haurà espai per a escriptors catalans que parlen sobre poesia, com ara Josep Lluís Aguiló en el poema "El lector", també per a altres que se centren en la vida, com ara el poema "Elogi de viure" de Joan Maragall… Alhora hi haurà autors no catalans, com el nord-americà Robert Lee Frots que, a "El camí no escollit", versa sobre la llibertat i la felicitat.

El cicle està obert a tothom, no té limitació de places i no requereix d'inscripció prèvia.

"Vers al Bar", nou cicle de poesia de la Biblioteca de Banyoles